مدیریت و مهندسی سیستم

کارشناسی ارشد مدیریت و مهندسی سیستم

مدیریت و مهندسی سیستم

کارشناسی ارشد مدیریت و مهندسی سیستم

نمونه نمودار گانت برای پروژه درس مدیریت کیفیت

بسم رب المهدی

سلام، بنا به درخواست یکی از دوستان نمونه گانت پروژه درس مدیریت کیفیت در  قالب فایل doc.* در لینک زیر ارائه شده است. لازم به ذکر است که زمانبندی و بقیه اطلاعات عددی نمودارها تمثیلی است و هر دانشجو خودش موظف است آن را تعیین کند.


نمونه گانت پروژه مدیریت کیفیت


یا علی

موفق باشید

آدرس و کد پستی دانشگاه

سلام 

 

دوستان با پیگیری هایی که در مورد یافتن آدرس و کد پستی دانشکده صنایع داشتم باید به اطلاع شما برسانم که دانشکده ها به طور مجزا کدپستی ندارند و نامه های ارسالی به دبیر خانه دانشگاه می روند و بعد بین دانشکده ها توزیع خواهند شد. 

اما جناب آقای دکتر سیروس فرمودند که افرادی که دستی پروژه خود را به دانشکده می برند آن را به دفتر تحصیلات تکمیلی دانشکده صنایع (سرکار خانم سلمه ای(اگر درست نوشته باشم)) تحویل دهیم. و چنانچه پروژه خود را با پست ارسال می کنید حتما با پست پیشتاز ارسال کنید و حتما روی پاکت ذکر فرمایید که برسد به دست جناب آقای دکتر سیروس و مربوط به پروژه درس سازماندهی و رهبری... 

 

آدرس دانشکده: تهران، خ انقلاب، بین چهار راه کالج و چهار راه ولیعصر، خ سعید، دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر 

 

آدرس دانشگاه صنعتی امیرکبیر: تهران، خ حافظ، رو به روی خ سمیه، دانشگاه صنعتی امیرکبیر(پلی تکنیک تهران) 

 

کد پستی دانشگاه صنعتی امیرکبیر: 4413- 15875

 

 شاد و موفق باشید 

نوشین.ر

نرم افزار تحلیل گزارش فاز اول درس سازماندهی و رهبری

سلام به همه دوستان

 

نرم افزار تحلیل گزارش فاز اول درس سازماندهی و رهبری به دوستان ارسال گردید.  لازم به یادآوری است که گزارش فاز اول باید حداکثر تا روز چهارشنبه (مورخ 28/07/89) تحویل داده شود.  

 

شاد و موفق باشید 

نوشین.ر

زمان تحویل تکلیف های درس سمینار

سلام 

  

دوستانی که با جناب آقای دکتر شمس درس سمینار دارند، باید حداکثر تا تاریخ 30/07/89 رزومه خود را هم به زبان فارسی، و هم به زبان انگلیسی به صورت فایل word آماده و برای دکتر ایمیل بزنند. 

همچنین باید حداکثر تا جلسه حضوری بعدی پروپوزال خود را تهیه کرده و آماده ارائه باشیم. 

  

شاد و موفق باشید 

نوشین.ر

کنکور رشته های الکترونیکی مجزا شد ! افزایش اعتبار رسمی

به نام خدا


کنکور رشته‌های مجازی از کنکور کارشناسی ارشد جدا شد



مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی گفت: کنکور رشته‌های مجازی از کنکور کارشناسی ارشد جدا می‌شود.

وی گفت: تعدادی از دانشگاه‌ها در سال‌های گذشته برای اجرای دوره مجازی در برخی از رشته‌ها آزمون اختصاصی برگزار می‌کردند که این آزمون باید ضابطه‌مند شود.


مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی اظهار داشت: دانشگاه‌ها معتقدند که در آزمون کارشناسی ارشد نمی‌توانند دانشجوهای مستعد خود را در رشته‌های مجازی جذب کند چرا که داوطلبانی رشته مجازی را انتخاب می‌کند که دوره‌های روزانه، شبانه، غیرانتفاعی و پیام نور را نیز انتخاب کرده‌اند. به عبارتی با کنکور کارشناسی ارشد «ته کنکوریها» جذب رشته‌های دوره‌های مجازی می‌شوند. ( البته در اینجا منظورشون دانشجویان مجازی جذب شده توسط کنکور ارشد هست نه دانشجویانی که از طریق کنکور دانشگاهی جذب می شوند)


وی گفت: باید در دوره‌های مجازی از داوطلبان مستعد استفاده شود. با برگزاری کنکور مجزا می‌توان این اقدام را انجام داد.


حسنی با تأکید بر اینکه هنوز ساز و کار مشخصی از برگزاری آزمون دوره‌های مجازی دانشگاه ها مشخص نشده است گفت: بر این اساس داوطلب منحصراً مجاز به انتخاب سیستم مجازی است و اگر دانشگاه‌ها در مرحله تکمیل ظرفیت خواسته باشند می‌توانند ظرفیت دوره مجازی خود را از سایر داوطلبان دوره غیرمجازی تکمیل کنند.


وی در خصوص نحوه ثبت‌نام دانشجویان در این آزمون، تاکید کرد: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به پورتال دانشگاه خود ثبت‌نام اولیه را انجام دهند که پس از آن لیست اسامی دانشجویان به سازمان سنجش ارسال می‌شود و این آزمون 19 بهمن ماه توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود.


مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم، تصریح کرد: دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، شریف، علم و صنعت، خواجه نصیرالدین طوسی، امیرکبیر، تربیت مدرس، شیراز و دانشگاه قرآن علوم و حدیث مجری برگزاری آزمون اختصاصی دوره‌های مجازی هستند.



به هر حال آنچه که مشخص، اهمیت بسیار زیادی که دنیا برای دوره های آموزشی الکترونیکی قایل می شه و طبیعتا جمهوری اسلامی ایران هم از این قاعده مستثنی نیست!!!!



این اقدام می تونه گام جهشی و قابل توجهی در خصوص افزایش اعتبار دوره های نیمه حضوری الکترونیکی باشه !

انتظار می ره این دوره ها به جایگاه مستحق خودش نایل بشه


البته اگر برسم به صورت مقاله (که در مجله یا کنفرانسی ارائه بشه) و یا حتی المقدور در وب گروه  تحلیلی در خصوص مزایا و معایب دوره های الکترونیکی ( آسیب شناسی و راهکار برای حرکت به سمت حالت ایده آل ) ارائه خواهم داد که امیدوارم به درد دوستان بخوره!


و باز هم...


موفق باشید

در پناه خدا

یا علی

پروژه مدیریت کیفیت و بهره وری‏

بسم رب المهدی

 

سلام بر همه بزرگواران، جهت اطلاع رسانی از فرآیند انجام پروژه درس «مدیریت کیفیت و بهره وری» متن زیر تقدیم تمامی سروران می گردد.

 

پروژه این درس باید به یکی از دو صورت زیر به صورت انفرادی انجام شود:

 

الف. مقاله پزوهشی در حوزه درس مدیریت کیفیت و بهره وری.

ب. ترجمه مقالات معتبر و به روز در حوزه درس مدیریت کیفیت و بهره وری.

 

ارزیابی پروژه در طی نیمسال تحصیلی با گزارشات ۱۵ روزه ابتدای ماه (۱، ۲ و ۳ ماه) و وسط ماه (۱۵، ۱۶ و ۱۷ ماه) که از طریق فرم الکترونیکی (مربوط به نوع پروژه) مبادله می شود، صورت می پذیرد. به طوری که در اولین گزارش زمانبندی انجام پروژه به صورت یک نمودار گانت در قالب فایل *.doc ارائه می شود فایل مربوط به نمودار گانت از طریق پست الکترونیک با توجه به نوع پروژه با موضوع "Paper Plan QM" یا "Trans Plan QM" بلافاصله پس از Submit فرم گزارش اول ارسال می شود. از گزارش دوم به بعد گزارش رسمی کار آغاز می شود. در هر گزارش ارزیابی بر اساس میزان پیشرفت واقعی نسبت به پیشرفت زمانبندی شده صورت می گیرد. در صورتی که گزارش ۱۵ روزه در روزهای تعیین شده ارسال نشود، امتیاز آن گزارش از دست می رود.

 

نحوه کدبندی هر گزارش به صورت زیر است:

چهار رقم آخر شماره دانشجوئی (در صورت عدم وجود، چهار رقم آخر کد ملی)

یکان تعداد گزارش ارسال شده

دهگان تعداد گزارش ارسال شده

یکان روز

دهگان روز

یکان ماه

دهگان ماه

یکان سال

دهگان سال

کد

1

1

1

1

1

0

0

2

6

0

9

8

مثال

این گزارش در تاریخ بیستم شهریور 1389 تهیه شده است. در ضمن اولین گزارش ارسال شده بوده و چهار رقم آخر شماره دانشجوئی ایشان 1111 می باشد.

توضیح کد

 

 

الف. مقاله پژوهشی

۱. تاریخ تحویل گزارش نهایی پروژه ۸۹/۱۰/۳ می باشد.

۲. جمعاً ۶ گزارش با فواصل ۱۵ روزه از پانزدهم مهرماه تا اول دی ماه ارسال می شود. که گزارش اول مربوط به برنامه ریزی و نمودار گانت برنامه انجام پروژه است و ۵ گزارش بعدی، مربوط به انجام خود پروژه است.

۳. گزارش اول به دلیل تعطیلی رسمی و به تعویق افتادن توضیحات مربوطه، تا قبل از ارسال گزارش دوم مهلت ارسال دارد.

۴. گزارش رسمی اول (گزارش دوم) می بایستی پس از تأیید گزارش برنامه زمانبندی پروژه (گزارش اول) تا سوم آبان ماه ارسال شود.

۵. نمودار گانت پروژه باید شامل بخش های پنج گانه ذیل باشد: مرور ادبیات؛ توسعه مدل جدید؛ محاسبات و شبیه سازی؛ تحلیل نتایج؛ و تهیه متن مقاله.

۶. روال تعیین موضوع و مرور ادبیات مقاله پژوهشی با جستجو در بین نوشتجات معتبر ISI با کلید واژه های درس مدیریت کیفیت و بهره وری صورت می پذیرد. برخی از کلید واژه ها به قرار زیر است:

Quality Control; ANOVA (Analysis Of Variance); ISO; Quality Assurance; QC (Quality Control); QA (Quality Assurance); Quality Management; Monitoring & Measurement of Processes; SAP (Systems Applications & Products); QM (Quality Management); RCA (Root Cause Analysis); Taguchi; Total Quality Management; TQM (Total Quality Management); ISO 9000; QI (Quality Improvement); QMS (Quality Management System); HACCP (Hazard Analysis & Critical Control Points).

 

ب. ترجمه مقاله

۱. تاریخ تحویل گزارش نهایی پروژه ۸۹/۹/۳ می باشد.

۲. جمعاً ۴ گزارش با فواصل ۱۵روزه از پانزدهم مهرماه تا اول دی ماه ارسال می شود. که گزارش اول مربوط به برنامه ریزی و نمودار گانت برنامه انجام پروژه است و ۳ گزارش بعدی، مربوط به انجام خود پروژه است.

۳. گزارش اول به دلیل تعطیلی رسمی و به تعویق افتادن توضیحات مربوطه، تا قبل از ارسال گزارش دوم مهلت ارسال دارد.

۴. گزارش رسمی اول (گزارش دوم) می بایستی پس از تأیید گزارش برنامه زمانبندی پروژه، موضوع و متن انگلیسی مربوطه (گزارش اول) تا سوم آبان ماه ارسال شود.

۵. نمودار گانت پروژه باید شامل سه تقسیم بندی از مراحل پیشرفت کار ترجمه برای سه گزارش تحویل باشد. لازم نیست حتماً بخش ها با هم برابر باشند.

۶. در سه گزارش رسمی، ابتدا یک پاراگراف از متن اصلی و بلافاصله ترجمه فارسی آن پاراگراف در زیر آن درج میگردد.

۷. روال تعیین موضوع و انتخاب متن، با جستجو در بین نوشتجات معتبر ISI با کلید واژه های زیر صورت می پذیرد:

Total Quality Management; Productivity; Lean Production; QFD (Quality Function Deployment); EFQM (European Foundation for Quality Management); FMEA (Failure Mode and Effects Analysis); 5S; QM & Data Mining Relationship.

 

۸. متن انتخاب شده اولاً باید موضوع پروژه را به طور شفاف پوشش دهد. ثانیاً تاریخ نشر آن از سال ۲۰۰۶ به بعد باشد (مگر در مورد متن های خاص که به تأیید استاد می رسد). ثالثاً حجم معقول و متناسب با یک پروژه درسی کارشناسی ارشد داشته باشد.

 

دو نکته راجع به جستجوی نوشتجات علمی:

از داخل دانشگاه، از طریق پایگاه اینترنتی کتابخانه دانشگاه با آدرس library.aut.ac.ir و بدون نیاز به شناسه کاربری می توان تا سقف نامحدود به صورت رایگان به دانلود نوشتجات معتبر علمی در زمینه های مختلف از بین منابع مختلف معتبر علمی پرداخت.

از داخل یا خارج دانشگاه، از طریق پایگاه اینترنتی سیستم دانلود مقالات دانشگاه با آدرس article.aut.ac.ir  و نیز داشتن شناسه کاربری دانشگاه (شناسه کاربری شما در سیستم پست الکترونیکی دانشگاه که به صورت example@aut.ac.ir می باشد) می توان به صورت رایگان به دانلود مقالات معتبر علمی روزانه تا سقف ۵ مقاله در زمینه های مختلف از بین مجلات مختلف معتبر علمی پرداخت.

به امید ظهور دولت یار

می سازیم ایرانی آباد

اندر احوالات تمرین لجستیک

به نام   خدا


سلام دوباره

دو خبر در زمینه ی لجستیک


۱- مهلت تحویل تمرین فصل اول لجستیک تا شنبه هفته  اینده تمدید شد


۲- کلاس تدریس یار فردا سه شنبه تشکیل نخواهد شد


موفق باشید

یا علی