مدیریت و مهندسی سیستم

کارشناسی ارشد مدیریت و مهندسی سیستم

مدیریت و مهندسی سیستم

کارشناسی ارشد مدیریت و مهندسی سیستم

کنکور رشته های الکترونیکی مجزا شد ! افزایش اعتبار رسمی

به نام خدا


کنکور رشته‌های مجازی از کنکور کارشناسی ارشد جدا شد



مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی گفت: کنکور رشته‌های مجازی از کنکور کارشناسی ارشد جدا می‌شود.

وی گفت: تعدادی از دانشگاه‌ها در سال‌های گذشته برای اجرای دوره مجازی در برخی از رشته‌ها آزمون اختصاصی برگزار می‌کردند که این آزمون باید ضابطه‌مند شود.


مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی اظهار داشت: دانشگاه‌ها معتقدند که در آزمون کارشناسی ارشد نمی‌توانند دانشجوهای مستعد خود را در رشته‌های مجازی جذب کند چرا که داوطلبانی رشته مجازی را انتخاب می‌کند که دوره‌های روزانه، شبانه، غیرانتفاعی و پیام نور را نیز انتخاب کرده‌اند. به عبارتی با کنکور کارشناسی ارشد «ته کنکوریها» جذب رشته‌های دوره‌های مجازی می‌شوند. ( البته در اینجا منظورشون دانشجویان مجازی جذب شده توسط کنکور ارشد هست نه دانشجویانی که از طریق کنکور دانشگاهی جذب می شوند)


وی گفت: باید در دوره‌های مجازی از داوطلبان مستعد استفاده شود. با برگزاری کنکور مجزا می‌توان این اقدام را انجام داد.


حسنی با تأکید بر اینکه هنوز ساز و کار مشخصی از برگزاری آزمون دوره‌های مجازی دانشگاه ها مشخص نشده است گفت: بر این اساس داوطلب منحصراً مجاز به انتخاب سیستم مجازی است و اگر دانشگاه‌ها در مرحله تکمیل ظرفیت خواسته باشند می‌توانند ظرفیت دوره مجازی خود را از سایر داوطلبان دوره غیرمجازی تکمیل کنند.


وی در خصوص نحوه ثبت‌نام دانشجویان در این آزمون، تاکید کرد: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به پورتال دانشگاه خود ثبت‌نام اولیه را انجام دهند که پس از آن لیست اسامی دانشجویان به سازمان سنجش ارسال می‌شود و این آزمون 19 بهمن ماه توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود.


مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم، تصریح کرد: دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، شریف، علم و صنعت، خواجه نصیرالدین طوسی، امیرکبیر، تربیت مدرس، شیراز و دانشگاه قرآن علوم و حدیث مجری برگزاری آزمون اختصاصی دوره‌های مجازی هستند.



به هر حال آنچه که مشخص، اهمیت بسیار زیادی که دنیا برای دوره های آموزشی الکترونیکی قایل می شه و طبیعتا جمهوری اسلامی ایران هم از این قاعده مستثنی نیست!!!!



این اقدام می تونه گام جهشی و قابل توجهی در خصوص افزایش اعتبار دوره های نیمه حضوری الکترونیکی باشه !

انتظار می ره این دوره ها به جایگاه مستحق خودش نایل بشه


البته اگر برسم به صورت مقاله (که در مجله یا کنفرانسی ارائه بشه) و یا حتی المقدور در وب گروه  تحلیلی در خصوص مزایا و معایب دوره های الکترونیکی ( آسیب شناسی و راهکار برای حرکت به سمت حالت ایده آل ) ارائه خواهم داد که امیدوارم به درد دوستان بخوره!


و باز هم...


موفق باشید

در پناه خدا

یا علی

نظرات 2 + ارسال نظر
مهدی یکشنبه 25 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 12:01 ق.ظ

به نام خدا
سلام، محمدرضا جان ممنون از خبرهای خوشت. همیشه خوش خبر باشی داداش

یا علی

نوشین ر دوشنبه 26 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 03:49 ب.ظ

آقای آقازاده ممنون از خبر رسانی خوبتون
می خوام از بقیه دوستان هم خواهش کنم که هر خبر و اطلاعی از دوره های مجازی سایر دانشگاه ها دارند به صورت مدون و مکتوب درآورده و به آقای آقازاده بدهیم تا با جمع آوری آنها شاید بتوان نتیجه خوبی را گرفت، ممنون از همکاری همه دوستان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد